※チケットご購入前に、必ず注意事項をご確認ください。
※チケット購入ページは注意事項の下部にございます。

* The ticket purchase page is located at the bottom of this page.
English text is listed after the Japanese text. Please scroll down to the bottom.

 
 

【 東京コミコン2023 3DAYPASS 】

 

※掲載しているチケット料金はすべて税込価格です。
※小学生以下のみでの入場は不可となります。
※期間中再入場可能です。
※3DAYPASSは、会場内に入場するためのものです。 会場内で行われる俳優のサイン会・撮影会のチケットは今後別途発売されますが、 入場券はその際にも必要となります。
※撮影券・サイン券には入場券は含まれませんので、必ず事前に入場券もお求めください。
※チケットの引換は、入場口付近の引換所にて交換となります。 尚引換は期間中3日間対応しております。
※入場券のご返金は天災・主催者都合により開催を中止した場合に限り返金に対する方針を発表いたしますが、その他の理由においては変更・返金は一切できません。
※チケットは(紛失・焼失・盗難・破損等)理由を問わず再発行は致しませんので大切に保管くださいますようお願いします。

 
 

【 東京コミコン2023 前売り入場券 】

 

※掲載しているチケット料金はすべて税込価格です。
※当日券は、大人4,900円/高校生1,000円/中学生500円になります。
※中高生前売入場券は開催日時点で中・高校生の方を対象としたチケットとなります。 (当日、学生証の提示を求めることもあります)
※小学生以下のみでの入場は不可となります。
※指定日以外の入場は不可となります。
※指定日当日は再入場可能です。
※入場券は、会場内に入場するためのものです。
※撮影券・サイン券には入場券は含まれませんので、必ず事前に入場券もお求めください。
※入場券のご返金は天災・主催者都合により開催を中止した場合に限り返金に対する方針を発表いたしますが、その他の理由においては変更・返金は一切できません。
※チケットは(紛失・焼失・盗難・破損等)理由を問わず再発行は致しませんので大切に保管くださいますようお願いします。
※チケット購入後のお客様の都合による日時変更は出来ません。

 
 

【撮影券・サイン券】

 

※ハリコンサイトでチケットをご購入されたお客様は「WILLCALL」にて引換をお願いいたします。

 

<WILLCALL>
12月7日(木)15:00~19:00
12月8日(金)8:00~19:00
12月9日(土)7:30~19:00
12月10日(日)7:30~17:00

 

※ご参加される1時間前までに引換をお済ませください。
※撮影会とサイン会で同伴ルールが異なります。同伴ルールをご確認の上で必要チケットをお買い求めください。
※初日のオープニングセレモニーを観覧ご希望のお客様は午後の時間帯にてチケットをお求めください。
※撮影券・サイン券とは別に入場券が必要となります。
※入場券の券種は「3DAYPASS」「前売・当日1日入場券」となります。
※不測の事態によりセレブが来日できなくなった場合、撮影券・同伴チケット・サイン券は返金いたします。
※入場券のご返金は天災・主催者都合により開催を中止した場合に限り返金に対する方針を発表いたしますが、その他の理由においては変更・返金は一切できません。
※チケットは(紛失・焼失・盗難・破損等)理由を問わず再発行は致しませんので大切に保管くださいますようお願いします。
※ハリコンチケットでは購入後のリセールサービスは行っておりません。
※チケット購入後のお客様の都合による日時変更は出来ません。

 
 

【同伴チケット/COMPANIONチケット】

 

※同伴チケットは¥3,300(税込)/1人(全セレブ・日時共通)となります。
※同伴チケットは撮影券をお持ちの方とご一緒にご利用いただくチケットです。
※同伴チケットのみでセレブエリアへのご入場はできません。必ず撮影チケットをお持ちの方とご一緒にお並びください。 ※小学生以下のお子様でも3人以上で撮影希望の場合、同伴チケットが必要となります。
※撮影券との併用は最大2枚までとなります(最大人数:大人3人・小学生以下2人)。
※不測の事態によりセレブが来日できなくなった場合、同伴チケットは返金いたします。(入場券のご返金は天災・主催者都合により開催を中止した場合に限り返金に対する方針を発表いたしますが、その他の理由においては、変更・返金は一切できません。)
※同伴チケットは会期中もチケット売り場にてご購入頂けます。
※撮影後、お渡しするお写真(プリント)は撮影券1枚につき1枚となります。同伴チケットには追加のお写真(プリント)枚数は含まれません。複数のお写真(プリント)をお求めの場合は、データサービス(有料)をご利用下さい。

 
 

【撮影会】

 

※不測の事態によりセレブが突然キャンセルになることもありますのでご了承願います。
※セレブエリア内でのご自身のカメラデバイス等による静止画・動画共撮影は禁止です。
※撮影券1枚で大人1人+小学生以下最大2人まで同時に撮影できます。
※2人以上で撮影をご希望の方は同伴チケットをご購入下さい。
※同伴チケットは¥3,300(税込)/1人(全セレブ・日時共通)となります。
※撮影会のチケットをお持ちの方は、各々の開始時間30分~1時間前までに余裕をもって整列してください。
※撮影ブース内へのお手荷物(貴重品は除く)は一切お持ち込みいただけません。 (手荷物置き場をご利用いただきます)
※お手荷物の管理は、お客様ご自身でお願い致します。また、お荷物の紛失、盗難事故等が発生した場合、当イベントでは一切その責任を負いかねます。
※小さなポシェット等であれば身に着けていても問題御座いません。
※車いすやベビーカーでのご入場も可能です。ベビーカーは撮影ブース内へはご入場できませんので手荷物置き場をご利用ください。
※撮影会はこちらでカメラマンを用意しております。
※セレブにハグやポーズをお願いする事は出来ません。
※思わぬ事故の原因となりますのでセレブがお子様を抱いての撮影は出来ません。
※写真撮影の際にプレゼントを渡すことは出来ません。セレブエリア外に設置しておりますプレゼント受付をご利用ください。
※撮影後、お渡しするお写真(プリント)は撮影券1枚につき1枚となります。
※複数のお写真(プリント)をお求めの場合はデータサービス(有料)をご利用下さい。
※コスプレをしてセレブとの撮影をご希望の方はあらかじめコスプレ登録が必要です。コスプレ参加証を持って指定された撮影時間にお並びください。
※コスプレでの撮影に関しましては、スタッフの判断により危険とみなされたり特定の差別表現になると判断された場合には該当コスプレの着脱をお願いする場合がございます。その場合はスタッフの指示に従って下さい。その着脱が困難な場合は該当のコスプレでの撮影をお断りする事がございます。併せてコスプレページもご確認ください。

 
 

【コスプレで参加のお客様へお願い】

 

※コスプレをしてセレブとの撮影をご希望の方はあらかじめコスプレ登録が必要です。「コスプレ参加証」を持って指定された撮影時間にお並びください。

 

※下記アイテムのお持ち込みはできませんので予めご了承ください。

 

 鋭利なアイテム
 武器のような小道具
 巨大な衣装
 他のお客様へのご迷惑となるような衣装
 顔を全て覆う覆面マスク

 

※スタッフの判断により、コスプレ等で危険とみなされた際・他のお客様にご迷惑と判断された際にはご入場をお断りいただくことがございます。
※コスプレでの撮影に関しましては、スタッフの判断により危険とみなされたり特定の差別表現になると判断された場合にはそのコスプレでの撮影をお断りする事がございます。
※セレブの意向によりルールが変更になる場合がございます。

 
 

【サイン会】

 

※不測の事態によりセレブが突然キャンセルになることもありますのでご了承願います。
※サイン券をお持ちの方は、チケットに記載時間の開始30分~1時間前までに余裕をもって整列してください。
※サイン券1枚につき1名様がご入場いただけます。(同伴チケットはサイン会では使用できません)
※セレブ、またはマネージメントの意向によりお客様がお持ちになったアイテム、ポートレートへのサインをお断りさせて頂く事もございます。その場合は当イベントが当日サイン会場に用意致します公式ポートレートをお選び頂き、そちらへサインする事となりますので何卒ご了承下さい。尚、お持ちのアイテムへのサイン可否は事前に個々のセレブへ問い合わせる事は出来ません。ご心配な場合は念のため複数のアイテム等をお持ち下さい。(サインは1枚のサインチケットにつき1つのサインのみとなります)
※小学生以下のお子様はチケットを購入した方と一緒にお並びいただけます。
※車いすやベビーカーでのご入場も可能です。
※ペン(ゴールド・シルバー・ブルー・ブラック)はこちらでご用意しております。お客様のお持ち込みのものは使用できません。
※サインにはお名前・セリフ・日付等をご記入いただくことはできません。(リクエストも禁止です)
※ゲストへ直接プレゼントを渡すことは出来ません。プレゼント受付をご利用ください。
※サインが乾かないうちに袋などに入れてしまうとかすれたり、くっついたりするのでご注意ください。
※書き直しは出来ませんのでご了承願います。
※お手荷物の管理はお客様ご自身でお願い致します。また、お荷物の紛失、盗難事故等が発生した場合、当イベントでは一切その責任を負いかねます。
※チケットは(紛失・焼失・盗難・破損等)理由を問わず再発行は致しませんので大切に保管くださいますようお願いします。
※全ての事項はセレブおよびマネージメントの意向により突然の変更の可能性があることをご了承ください。

 
 
 
< Admission to the Celebrity Area >
 

*To enter the celebrity area, Admission ticket + photo ticket (and accompanying ticket if accompanied by a companion) or autograph ticket are required
*Ticket types for admission are “3 DAY PASS”, “Advance Purchase”, and “One-day Admission Ticket”.
*Baggage and metal detector inspections will be conducted prior to entry.
*Cosplayers are required to display their “Cosplay Participation Certificate” at all times in the Celebrity Area..

 
 
< Tokyo Comic con 2023 3DAYPASS >
 

*All ticket prices listed are tax included.
*Admission for elementary school students and under only is not permitted.
*Re-entry is possible during the event period.
*3 DAY PASS is for admission to the venue. Tickets for the autograph session and photo session with the actors will be sold separately in the future, and the admission ticket will be required for those events as well.
*Tickets for the autograph session and photo session do not include an admission ticket, so please be sure to purchase an admission ticket as well.
*Tickets will be exchanged at the exchange counter near the entrance.
*Tickets can be exchanged for 3 days during the event period.
*Refunds for admission tickets will be issued only if the event is cancelled due to a natural disaster or other reasons beyond the organizer’s control, but no changes or refunds will be made for any other reason.
*Tickets will not be reissued for any reason (lost, burned, stolen, damaged, etc.).

 
 
< Tokyo comic con 2023 General Admission >
 

*All ticket prices listed are tax included.
*Day-of-performance tickets will be 4,400 yen for adults / 1,000 yen for high school students / 500 yen for junior high school students.
*Junior high and high school student advance tickets are for junior high and high school students as of the date of the event. (You may be asked to show your student ID on the day of the event.)
*Elementary school students and under must be accompanied by an adult. Elementary school students and under will not be permitted entry alone.
*Admission is not permitted except on designated days.
*Re-entry is permitted on the designated day.
*Admission tickets are for entry into the venue.
*The admission ticket refund policy will be announced only in case of cancellation of the event due to natural disasters or organizer’s reasons, but no changes or refunds will be made for any other reasons.
*Tickets will not be reissued for any reason (lost, burned, stolen, damaged, etc.).
*The date and time of the event cannot be changed for any reason after tickets have been purchased.
*Tickets for the autograph session and photo session do not include an admission ticket, so please be sure to purchase an admission ticket in advance.

 
 
< About photo ticket and autograph ticket >
 

*Customers who purchased tickets on the website are requested to exchange them at “WILLCALL”. For security reasons, we may ask you to identify yourself at the time of ticket exchange, so please be sure to bring a valid form of ID prove your identity. If we are unable to confirm your identity, we may not be able to exchange your ticket.

 

<WILLCALL>
December 7th Thursday: 15:00~19:00
December 8th Friday: 8:00~19:00
December 9th Saturday: 7:30~19:00
December 10th Sunday 7:30~17:00

 

*Please complete the exchange at least one hour prior to your attendance.

 

*The rules for accompanying guests differ between the photo session and the autograph session. Please check the accompanying rules before purchasing the necessary tickets.
*If you wish to attend the Opening Ceremony on the first day, please purchase your tickets in the afternoon.
*An admission ticket is required in addition to the photo and autograph tickets.
*Ticket types for admission are “3 DAY PASS” and “Advance purchase and one-day admission ticket”.
*The photo ticket, accompanying ticket, and autograph ticket will be refunded if a celebrity is unable to come to Japan due to unforeseen circumstances.
*Our policy on refunds for admission tickets will be announced only if the event is cancelled due to a natural disaster or for the organizer’s own reasons, but no changes or refunds will be made for any other reason.
*Tickets will not be reissued for any reason (lost, burned, stolen, damaged, etc.).
*Ticket resale services are not provided after purchase.
*It is not possible to change the date and time for your convenience after purchasing tickets.

 
 
< Companion Ticket >
 

*The companion ticket is ¥3,300 (tax included) per person (common for all Celeb and dates).
*Accompanying tickets are for use together with a person who has a photograph ticket.
*You will not be allowed to enter the celebrity area with only an accompanying ticket. Please be sure to line up with the person who has the photo ticket.
*If three or more children of elementary school age or younger wish to be photographed, an accompanying ticket is required.
*Maximum of 2 companion tickets can be used in combination with photography tickets (maximum number of people: 3 adults and 2 elementary school students or younger).
*If a celebrity is unable to come to Japan due to unforeseen circumstances, the accompanying ticket will be refunded. (Refunds for admission tickets will only be issued if the event is cancelled due to a natural disaster or for the organizer’s convenience, but no changes or refunds will be made for any other reason.)
*Companion tickets can be purchased at the ticket office during the exhibition.
*One photo (print) per photo ticket will be given after the photo shoot. The number of additional photos (prints) is not included in the accompanying ticket.
*If you need more than one photo (print), please use the data service (charged). See details at: https://hollycon.jp/dataservice/

 
 
< Photo session >
 

*Please note that the celebrity appearances may be cancelled suddenly due to unforeseen circumstances.
*Taking still images and videos with your own camera or device is prohibited in the celebrity area.
*One photo ticket allows 1 adult + up to 2 children under elementary school age to be photographed at the same time. If you wish to photograph more than two people, please purchase an accompanying ticket.
*The companion ticket is ¥3,300 (tax included)/person (for all celebrities, all dates and
times).
*Please be in line 30 minutes to 1 hour before the start time of each photo session to allow enough time for the photo session.
*No baggage (except for valuables) is allowed in the photo booth except for small pouch, purse, or similar item. Please leave your baggage in the baggage storage area.
*Please take care of your baggage by yourself. We will not be responsible for any loss or theft of baggage. *Wheelchairs and baby strollers are allowed. Baby strollers are not allowed to enter the photo booth, so please use the baggage area.
*We provide a photographer for the photo session.
*You cannot ask celebrities to hug or pose for you.
*Celebrities are not allowed to hold children for photo shoots as it may cause unexpected accidents. *Gifts cannot be given during the photo shoot. Please use the gift reception desk located outside the celebrity area.
*One photo (print) per photo ticket will be given after the photo shoot. If you need multiple photos (prints), please use the data service at https://hollycon.jp/dataservice/ (charged).
*Persons wishing to cosplay and take photos with celebrities must register in advance at cosplay register booth. Please line up at the designated photo time with your cosplay participation card.
*When photographing in costume, if it is deemed dangerous or discriminatory by the staff, you may be asked to remove your cosplay. In such cases, please follow the instructions of the staff. If it is difficult to remove the costume, we may refuse to allow you to photograph in that costume.

 
 
< Data service and Extra Prints service >
 

* You can make extra copy of a picture at the Extra Print service booth. Please check the fee for additional photo print at the venue. Data download (¥1,650- yen tax included) must be purchased separately. Please refer to this page for details on how to purchase the data service.

 

https://hollycon.jp/dataservice/

 

*Selfies with celebrities may be held at the discretion of the celebrity and management. Please check the fee for additional selfie photo print at the venue.

 
 
< To all cosplayers >
 

*Persons wishing to photograph with celebrities in cosplay must register in advance. Please line up at the designated photo session time with your “Cosplay Participation Certificate”.

 

*Please note that the following items may not be brought in photograph area. Please do not bring or wear the following items or costumes.

 

 Sharp items
 Weapon-like props
 Huge costumes
 Costumes that may cause inconvenience to other visitors.
 Masks that cover the entire face

 

*In the event that cosplay or other activities are deemed dangerous or inconvenient to other visitors, admission may be denied at the discretion of the staff.
*We reserve the right to refuse to allow cosplayers to photograph if the staff determines that it is dangerous or discriminatory in any way.
*The rules are subject to change according to the wishes of the celebrity.

 
 
< Autograph session >
 

*Please note that the selection may be cancelled suddenly due to unforeseen circumstance.
*Taking still images and videos with your own camera device is prohibited in the celebrity area.
*If you have a signed ticket, please line up 30 minutes to 1 hour before the start time written on the ticket.
*One person is admitted per autograph ticket. (Companion Ticket cannot be used for the autograph sessions.)
*Children of elementary school age and younger may line up with the person who purchased the ticket.
*Wheelchairs and strollers are allowed.
*Pens (gold, silver, blue, black) are available at the autograph booth. We cannot use pens brought by customers.
*Names, lines, dates, etc. cannot be included in the signature. (Requests are also prohibited.)
*Gifts cannot be given directly to guests. Please use the gift reception desk.
*Please be careful not to put the signature/signed item in a bag or other container before it is dry, as it may blur, smear, or stick to the bag. Signatures cannot be rewritten.
*Please take care of your baggage by yourself. We will not be responsible for any loss or theft of baggage.
*Tickets will not be reissued for any reason (lost, burned, stolen, damaged, etc.).
*Please note that all matters are subject to sudden changes due to the wishes of celebrities and management.

 
 
 

 

 
ページ上部へ戻る